Dag 28 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu Dag 28 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu

Dag 28 Sydney

Blijf op de hoogte en volg Marion

06 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Van ornitologie in Sydney en gemiste zonsondergangen

Koen en ik hebben afgesproken om 8 uur. Hij heeft een prachtplan, zegt ie, voor de ultieme Opera House /Harbour bridge foto. Wat we allebei niet weten maar waar we later achter komen is dat de klok een uur vooruit gezet is en dat we dus eigenlijk 9 uur vertrokken zijn.
We nemen de bus naar de botanische tuin en vanuit het uitzichtpunt daar nemen we de door Koen bedoelde foto, het operahouse onder de Harbour Bridge.
Na wat vogelgedresseer, dit keer door Koen zodat ik ze goed en heel dichtbij kan fotograferen, nemen we de eerste aflevering van de serie 'Ornitologie in Sydney'; wandelen met zeemeeuwen' op.
We ontbijten bij café Blond net buiten de botanische tuin en stappen daar, om zoveel mogelijk van Sydney te kunnen zien op onze laatste dag in Australië, op de hop on hop of bus. Zonnebrand, zonnebril en pet zijn geen overbodige luxe met deze temperatuur; het is 35 graden! Voor de lunch stappen we uit in Kings Cross, een leuk voorstadje van Sydney. We komen op een prachtplek terecht. In de airco met rustgevende muziek, koude verse sinaasappelsap en een heerlijke lunch komen we weer een beetje bij van de warmte. Na wat souvenirs gekocht te hebben stappen we op om later over te stappen op een andere lijn die ons naar Bondi Beach brengt. Een erg leuk strand! Het is er druk want het is één van de eerste warme dagen in Sydney. Hier koelen we af door een ijsje en pootje baden in de zee. De Belg is eerst bang voor zand tussen zijn tenen maar hij overwint zijn angst en gaat met me mee. Een held zonder sokken. We hebben een leuk gesprek met een vrouw die op een bankje aan zee zit en vervolgen onze reis terug naar de stad. Daar proberen we op dezelfde plek als vanmorgen foto's te maken van de zonsondergang maar de botanische tuin is dicht. Nu ik het zo schrijf besef ik me dat we de plek waar we de zonsondergang willen zien al drie dagen op rij niet op tijd bereiken. We hebben er deze vakantie vast al genoeg gehad, mooie zonsondergangen. En dat klopt! We eten een simpele hap en nemen de boot om 20.30 uur naar Watson Bay en weer terug, om nog één keer verlicht Sydney in ons op te nemen. Om 23 uur zijn we terug bij het hotel en drinken nog één borrel op deze heerlijke vakantie! Morgen (maandag 5 oktober, Australische tijd 15.15 uur) vliegen we naar huis, om dinsdag 6 oktober om 6.30 uur aan te komen op Schiphol.

• 06 Oktober 2015 - 18:50

Henriette :

Nou nou Marion, alles weer aan een stuk gelezen!
    Wat een heerlijke tijd en reis heb je gehad en nu weer back to normal.
    Of toch nog niet helemaal. Heerlijk bijkomen en nog wat vakantie houden.
    Wie weet heb je straks helemaal geen moeite om op tijd te beginnen.
    Voordeel is dan dat je lekker lange avonden hebt.
    Gezellig om je foto's te bekijken en na te praten met je vrienden.
    hartelijke groet van je collega

• 06 Oktober 2015 - 21:07

JokeeneriK :

Welkom thuis!
    Het was een topreis! Dat wordt nog lang nagenieten, succes met de heimwee!