Sydney- Hong Kong - Amsterdam - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Marion Schut - WaarBenJij.nu Sydney- Hong Kong - Amsterdam - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Marion Schut - WaarBenJij.nu

Sydney- Hong Kong - Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Marion

08 Oktober 2015 | Nederland, Tilburg

Uitgeslapen tot 9 uur! Gisteravond heb ik nog even gekletst met mijn roommate Geertje die nog wat langer in Australië blijft. We waren een goede roommate match, hielden rekening met elkaar en zorgden een beetje voor elkaar. Overdag zagen we elkaar niet veel maar in de avond of ochtend kletsten we even bij.
Deze ochtend pak ik mijn tas in en ontbijt in een leuk tentje aan het park tegenover ons hotel. Het wordt vandaag 36 graden in Sydney en dat is al te voelen! Om 12 uur vertrekt de bus naar het vliegveld en om 15.15 uur nemen we het vliegtuig naar Hong Kong.
Heel bijzonder is dat Djoser al maanden geleden onze vliegtuigstoelen heeft geboekt en dat precies 'ons clubje' bij elkaar zit. Zo kunnen we tenminste geleidelijk aan afscheid nemen.
In de drukte van de voorbije dagen heb ik niet geschreven en de eerste uren tijdens de vlucht werk ik dat een beetje bij. Ik ben blij dat ik een dagboek bijgehouden heb want we hebben zo ontzettend veel gezien dat ik het zelf ook leuk vind om nog eens terug te lezen wanneer we wat deden. Als we het er onder elkaar over hebben weten we soms niet eens meer waar we twee dagen geleden waren.
Na ruim 9 uur vliegen komen we op Hongkong aan. Daar is het 3 uur vroeger, 21.30 uur. Onze vlucht naar Amsterdam gaat 0.15 uur. Op Hongkong airport is het zo groot dat we een groot stuk moeten wandelen om iets te kunnen drinken. Alweer vallen me de signalen, aanduidingen en gesproken teksten met waarschuwingen op. Als we terug wandelen is het al 23.30 uur en dus bijna tijd om weer door te gaan. Nu is het nog naar 12,5 uur en dan zit de vakantie erop! Met ruim 1,5 uur vertraging vertrekken we vanuit Hong Kong naar Amsterdam. Djoser heeft mij maanden geleden al in een driezitter met Koen gepland. Gezellig! En er zit niemand tussen ons in we kunnen dus lekker breeduit hangen. We slapen de Nederlandse nacht, zo'n 6 à 7 uur. Door de vertraging ga ik ervan uit dat mijn zus San met Mees en Jet er niet zijn omdat werk en school voor gaan maar ze zijn er toch! Met welkomstballon, roos en mijn favoriete koffie staan ze voor het raam bij de bagageband. Daar word ik nou heel blij van, wat een verrassing!
Het afscheid van 'mijn' deel van de groep vind ik lastig. Ik ben er gewoon niet zo goed in. We hebben het zo heerlijk gehad en in 30 dagen bouw je echt wat op samen. Wat een mooie combi van mensen, en dan straks weer alleen in mijn huis. Ik ben moe, blij, verreist, opgelucht dat ik heelhuids thuis ben, een pietsie verdrietig vanwege het afscheid maar o zo enthousiast en trots dat ik deze reis gemaakt heb. Ik zit vol met verhalen!
Zoveel 'soorten' natuur, dieren, bloemen, stopplaatsen, beelden, steden, hotelbedden, mensen, leuke gesprekken, lachsalvo's, keren mijn koffer ingepakt, wandelkilometers, vliegen op mijn lijf, vervoersmiddelen (meer dan 10!) en...zoveel kilometers! We hebben deze reis ruim 42.500 km gereisd, dat is meer dan één maal de wereld rond!
En wat een leuke aandacht kreeg ik, in de vorm van kaartjes, appjes, telefoontjes, reacties op mijn blog en zelfs kadootjes per post! Er werd met me meegereisd en dat vond ik zo leuk! Erik en Joke pasten samen met buurman Cyrille op mijn huis, Anja bracht me weg en rotsen in de branding Aagt en Suus lieten zich zowel bij vertrek als aankomst zien, samen met mijn zus en mijn kleine vrienden Mees en Jet. Esther leende me haar super goeie fototoestel, Luuk regelde een digitale reisgids. Marco hielp me voorafgaand aan de reis met mijn keuzes. Wat een lieve mensen heb ik toch om me heen!
Wat een fantastisch land is Australië, wat een leuke mensen wonen er en wat een heerlijke 'no worries' sfeer hangt er. Het was onvergetelijk! Dit was het mooiste kado dat ik mezelf ooit heb kunnen geven!

PS foto's bij deze verslagen volgen nog...

  • 09 Oktober 2015 - 19:55

    Henriette:

    Heerlijk om je superfijne herinneringen te lezen.
    Ik heb er ook van genoten. Zowel van jouw reis als van je enthousiasme.
    Nu zit de vakantie er bijna op. Nog een week moet ik je missen, roommate!
    Er is weer veel gebeurd. Maar dat komt nog wel
    Marion vd V. hebben we intussen ook een goede reis gewenst. Zij volgt jouw voetsporen komende week.
    Tot snel en geniet nog lekker na.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1466
Totaal aantal bezoekers 9519

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 September 2015 - 06 Oktober 2015

Rondreis Australië

Landen bezocht: