Dag 17: van Wilpena tot Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu Dag 17: van Wilpena tot Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu

Dag 17: van Wilpena tot Adelaide

Door: 500 km

Blijf op de hoogte en volg Marion

25 September 2015 | Australië, Adelaide

Een super koude nacht achter de rug. Twee slaapzakken over elkaar, een lange broek, sokken en een jack warmt me nog niet op. Ik denk dat het bij jullie niet zo koud is: 3 graden! Ralph is ook verbaasd over deze lage temperaturen, dat heeft hij nog niet eerder meegemaakt op zijn trips. De Australische lente in Zuid-Australië laat nog iets langer op zich wachten. Gelukkig hebben we al veel zon achter de rug in Cairns, Darwin en bij Uluru.
Een mooie wandeling in de vroege ochtend in Wilpena Pound van 2,5 uur. Koen, Nettie, Attie en ik lopen stevig door om ons koude lijf weer wat op te warmen. Om 9.30 uur zijn we weer terug op het kampeerterrein en pakken de tentjes, keuken en tassen voor de allerlaatste keer in. Op naar Adelaide! Via de leuke oude stadjes Bagglara, Nukunu en Kaurna country komen we in Melrose waar we op picknicktafels de ingepakte lunch opeten. Daarna via de Barossa Valley, de wijnstreek van de Rieslings in Australië, een korte stop (op mijn verzoek) in Clare bij het wijnhuis Knappstein. Proeven, kopen en weer op pad. Nu nog even checken of het mee mag naar naar Nederland en anders zoek ik hier wel een bankje in het park en een wijnglas.
60 kilometer voor Adelaide, 19.30 uur werden we ingehaald door twee auto's die seinen. Eentje parkeert voor ons. De auto naast ons vertelde dat er vonken uit de rechterband van de aanhanger kwamen. Het bleek dat de wiellagers kapot waren en de band stond zo krom als een hoepel op de weg. Oeps. Ralph lostte het keurig en rustig op, wij werden voor het diner een dorp verderop afgezet en er werden twee vrijwilligers gevraagd om bij de aanhanger te blijven, tot de Australische ANWB zou komen. Omdat het ijskoud was buiten en flink waaide werd door iedereen warme kleding ingezameld voor Remco en Koen en daarnaast ook eten. Ik ben benieuwd hoe de ANWB mannen gekeken hebben toen ze twee mannen, half in vrouwenkleren uitgedost, zagen staan. Om 22 uur kwamen we, de takelwagen met de aanhanger erop achter ons, Adelaide inrijden. Een prachtig mooi verlichte stad. Inchecken en slapen maar. Morgen weer een mooie nieuwe dag.