Dag 5; It's a good day to have a good day! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu Dag 5; It's a good day to have a good day! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu

Dag 5; It's a good day to have a good day!

Blijf op de hoogte en volg Marion

14 September 2015 | Australië, Cairns

Vandaag weer een mooie dag in het vooruitzicht. Lekker varen, zwemmen en snorkelen op en in het Great Barrier Reef. Al om 9 uur vaart de catamaran uit, de bleauw gekleurde zee op.
'Because of the wind it is going to be a bit bumpy today on the water', zegt de kapitein. Nou dat 'a bit' had ie wel weg kunnen laten. Al net na ons vertrek is het alsof we in een achtbaan in de Efteling zitten. Ik zie een groot aantal mensen groen wegtrekken en naar zakjes grijpen. Blij met mijn sterke maag! Na bijna 3 uur behoorlijk bumpy varen gaat de boot voor anker voor een prachtig piepklein wit eilandje in de blauwgroene zee.
Aan ene kant van de boot wordt een bootje vastgelegd die snorkelaars naar het eilandje brengt. Aan de andere kant wordt een submersive vastgelegd, een soort mini onderzeeër waar je ook een tochtje mee kunt maken om het koraal en de vissen te bekijken. Ik stap eerst in het bootje richting eilandje om te kunnen snorkelen. Voor het eerst snorkelen en dan ook nog op het Great Barrier Reef! Ik kijk vanaf het strandje even de kunst van waar je flippers aan te trekken af. Een Engelsman, wit van de factor 50 zonnebrandcrème, heeft ze al op het strand aangetrokken en valt voorover in het zand. Mooie slapstick. Samen met Gerrit uit de groep, wiens vrouw het niet aandurft te gaan snorkelen, heb ik de snorkelervaring van mijn leven! Ik geloof gewoon bijna niet wat ik zie daar beneden is dit echt? Wat een kleurenpracht, de vissen lijken uit een Walt Disney film weggezwommen! En dat koraal waar je net bovendrijft, prachtig! We zijn al even bezig als er ineens een pittige wind komt opzetten en het begint keihard te regenen. Mijn tas ligt op het strand, en mijn kleren eroverheen, dus ik loop het water uit. Het is zo'n enorme bui dat alles al doorweekt is. Tja...dan zit er niets anders op de kletterende bui (het lijkt wel hagel) maar gewoon over ons heen te laten komen en ons over te geven. Er is nergens plaats om te schuilen. De natte kleren waar ik de rest van de middag in rond moet lopen neem ik maar op de koop toe. Ik had gewoon gerekend op droog en zonnig weer. Op het winderige voordek ontmoet ik Barbie (jep!) en haar man Ted uit het Australische Victoria. We kletsen lang, wat een leuke open mensen. Intussen waaien mijn kleren droog. Na een prima lunch op de boot en een prachtige tocht langs het ķoraal in de submersive (we zien zelfs schildpadden!) vaart de boot weer terug richting Cairns waar we rond 18 uur aankomen. Ik eet wat kleins in het hotel, rommel wat op de hotelkamer, maak nog een korte wandeling en zet eindelijk eens een eerste verslag online. Alweer een mooie dag!

  • 14 September 2015 - 19:18

    Henriette:

    Nou Marion, ik hoop niet dat je verkouden bent geworden na zo'n hoosbui en je natte plunje!
    Maar wel supergaaf zo'n ervaring in, op en onder het water!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 9555

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 September 2015 - 06 Oktober 2015

Rondreis Australië

Landen bezocht: