Dag 8 en 9 Darwin & Kakadu National Park - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 Darwin & Kakadu National Park - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9 Darwin & Kakadu National Park

Blijf op de hoogte en volg Marion

25 September 2015 | Australië, Kakadu

Weer even een update vanuit down under van mij. Ik ben lang Wi-Fi loos geweest in de outback (best lekker rustig is dat) maar heb op de soms lange ritten door de outback wel kans gezien mijn dagboek bij te werken. Deze site heeft de mogelijkheid een fotoboek met verslagen samen te stellen (tip van Erik!) en ik vind deze reis bijzonder genoeg om vast te leggen voor later, in het bejaardenhuis. En natuurlijk vind ik het ook leuk om jullie te laten weten hoe ik het hier down under ervaar! Het liefst laat ik nog veel meer van de prachtige foto's zien die ik met de camera van Esther heb kunnen maken (dank dank!) maar ik heb regelmatig ruzie met de site en het uploaden duurt enorm lang. Een ouderwetse dia avond met een blokje kaas en een rolletje ham met augurk volgt bij thuiskomst. Inschrijvingen aan mijn adres;-)

Dag 8 Darwin
Een vrije dag in Darwin. Ik merk dat ik even behoefte heb aan een pas op de plaats. Wat een indrukken heb ik opgedaan de laatste dagen. In de ochtend een was gedaan bij de receptie en terwijl ik wachtte wat geschreven aan mijn dagboek. Geluncht met een stel uit de groep. Na de lunch ben ik van ze afgesplitst en even naar de Waterfront gelopen, met een aangelegde zwemlagoon omdat het te gevaarlijk is om in zee te zwemmen door krokodillen en een bepaald soort kwal. In het park daar een ijsje gegeten en een hoed voor de outback gekocht. Via een mooie kerk en een goeie bak koffie in een leuk tentje terug gelopen naar het hotel. Heel eerlijk, Darwin vond ik ok, maar niet meer dan dat. Het is door bombardementen in de oorlog een vrij jonge stad en niet bijzonder mooi. Omdat de appartementen een stuk uit het centrum lagen, besloten we met een paar mensen in het Thaise restaurant boven de receptie te eten. Dat bleek een goede keuze, we hebben heerlijk gegeten. Omdat we vanaf Cairns geen gids van Djoser hebben gehad en iedereen behalve een aantal dagtrips zijn eigen gang ging hebben we elkaar nog niet echt goed leren kennen. Door dit soort etentjes wordt dat steeds beter. Mijn indruk nu: een gemêleerde groep met erg aardige mensen en geen grote 'schreeuwers' ertussen. Straks in de outback, waar we 6 dagen gaan kamperen en een vaste gids zullen krijgen zullen we elkaar wel beter leren kennen. Zoals het er nu naar uit ziet komt dat helemaal goed gaat komen.

Dag 9 Kakadu en Cooïnda
Om 7 uur worden we opgehaald door Rhona, een gids van een Australische organisatie die ons twee dagen door de nationale parken Kakadu en Katherine zal leiden. Rhona, de 70 gepasseerd, ziet eruit als een echte ranger en heeft een heerlijk plat Australisch accent. Ze start wat slecht want ze rijdt weg met de aanhanger met onze bagage nog open! En...binnen een uur staan we met pech langs de weg. De groep blijft er rustig onder, de 'no worries' mentaliteit lijkt al een beetje ingedaald te zijn. Binnen drie kwartier kunnen we verder met een vervangende bus die gebracht wordt. Rhona weet erg veel van het gebied en maakt prachtige stops in Kakadu park. We doen een paar klimmende wandelingen en komen daardoor op werkelijk prachtige uitzichtpunten over Kakadu. De jongeren helpen de ouderen naar boven klimmen. Erg leuk! Net tegen de avond komen we midden in Kakadu park aan, in Cooinda. We slapen er in leuke lodges midden in het bos. Eten doen we met bijna de hele groep. Deze dag wordt duidelijk dat door renovatie werkzaamheden de oorspronkelijke boeking van Djoser voor de Ghan (de trein die we morgen nemen van Katherine naar Alice Springs) veranderd is. Vijf mensen zijn ge-upgrade (jep, ik ben blijkbaar één van de gelukkigen) en één persoon, staat nog op de reservelijst. Met de vier mensen die wat na borrelen bellen we met Djoser omdat de informatievoorziening niet echt goed is. De uitslag is: geduld hebben, hopen op een annulering en anders vast in de groep peilen wie er wil gaan vliegen i.p.v. met de trein. Tja..wie wil dat nou, zijn waarschijnlijk enige kans om met de Ghan te reizen opgeven? We zullen het zien.



  • 25 September 2015 - 19:06

    Henriette:

    He gelukkig eindelijk weer een bericht; de collega's vroegen zich al af waar je zat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 9563

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 September 2015 - 06 Oktober 2015

Rondreis Australië

Landen bezocht: