Dag 16: van Marree tot Wilpena - Reisverslag uit Marree, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu Dag 16: van Marree tot Wilpena - Reisverslag uit Marree, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu

Dag 16: van Marree tot Wilpena

Door: 280 km

Blijf op de hoogte en volg Marion

25 September 2015 | Australië, Marree

Vandaag vervolgen we over deels onverharde, deels verharde wegen onze weg.
Stops bij Farina Township (een spookstadje met leuke foto mogelijkheden), Lyndhurst en Leigh Creek Coalmines. In Leigh Creek werden we de bus uit gegooid om weer eens naar een supermarkt te kunnen. Ik was in zo'n enorm diepe slaap ( goh, hoe kommut?) dat ze me bijna niet wakker kregen. Ik liep wat verdwaasd door de winkel en heb de winkelmevrouw maar even gevraagd waar ik was. "In Leigh Creek, darling", was haar antwoord. In de bus is het rustig vandaag, er wordt veel geslapen en de sport is de lelijkste slaapfoto van anderen te maken. Tussen het slapen door ook weer veel gelachen met elkaar. Heerlijk. Via een korte wandeling door Parachilna Gorge en een wandeling door een kopermijngebied rijden we Flinders Range in. De natuur wordt steeds kleurrijker. Zo mooi, ook hier! En dan...niet alleen emoe's maar ook de eerste kangoeroes. Niet één, niet twee maar tientallen hupsen over de velden en heuvels. Je zou het ook niet kunnen geloven dat ik ze gezien heb want ik heb er niet één foto van kunnen maken. Batterijen leeg, allebei. Al dat gekampeer leverde ook lege batterijen op van alle elektronica want ik had geen zin om de strijd aan te gaan voor een stopcontact met de fanatieke opladers onder ons. No worries. En Flinders Range heb ik gezien met mijn eigen ogen, en de hordes kangoeroes ook! Gelukkig willen een aantal groepsleden hun foto's van de kangoeroes wel aan me verkopen, de één voor een betere prijs dan de ander, dat dan weer wel.
De lunch is deze dag betoverend mooi. Ralph heeft een locatie uitgekozen waar we op een soort tribune uitkijken naar de natuur. En de tientallen vogels geven ons een lunchconcert. We worden er stil van.
Tegen de avond komen we, via de beroemde 80 jaar oude National Geographic boom, aan in Wilpena op een prachtige camping in het dennenbos. De kookclub, Nettie en ik, maken met Ralph een curry met salade voor allemaal terwijl de uitlaadploeg alles uitlaadt en de tentenploeg de 13 tenten opzet. Met nog één nacht kamperen op het programma loopt het als een geoliede machine, zo samen. Er wordt nageborreld bij het kampvuur. Conclusie; de Australische Riesling uit Barrossa Valley (waar we morgen langs komen op weg naar Adelaide) is lekker! Wat een heerlijke dag weer.

  • 25 September 2015 - 19:31

    Henriette:

    ik zei het toch......

  • 26 September 2015 - 09:06

    JokeeneriK :

    Ook dit klinkt weer zo goed. Voor mij onbekend deel dus we zullen toch een keer terug "moeten"

  • 26 September 2015 - 09:09

    JokeeneriK :

    ......dan kan jij ons tips geven! :-)

    Straks de Great Ocean Road: koala's !! Maar dan zal je batterij inmiddels wel al opgeladen zijn ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 9558

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 September 2015 - 06 Oktober 2015

Rondreis Australië

Landen bezocht: