Dag 23 Melbourne Beechworth; lachen is gezond - Reisverslag uit Beechworth, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu Dag 23 Melbourne Beechworth; lachen is gezond - Reisverslag uit Beechworth, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu

Dag 23 Melbourne Beechworth; lachen is gezond

Door: 290 km

Blijf op de hoogte en volg Marion

06 Oktober 2015 | Australië, Beechworth

Vandaag een niet al te lange rit voor de boeg richting Beechworth, een stadje dat bekend is om de goldrush door voornamelijk Chinezen. Via een koffiestop bij een botanische tuin en eentje in Glenrowan (bekend om het nu nu pas bij mij bekende verhaal van Ned Kelly) kwamen we al in het begin van de middag aan in Beechworth. Leuk, want zo kunnen we het stadje rustig verkennen en kunnen we weer even een eigen plan maken. Na de lunch bij de plaatselijke bakker heb ik zin om even alleen op pad te gaan. Ik doe mijn was bij de wasserette in het stadje en terwijl ik daar op wacht winkel ik wat, fotografeer, drink koffie op het plein en klets met wat Australiërs die daar altijd wel zin in lijken te hebben. De zon is lekker warm. De ochtenden beginnen de laatste dagen koud, maar gedurende de dag kunnen we opwarmen aan de zon, het wordt zo'n 22 graden. Volgens de inwoners hier is dit de perfecte temperatuur om te reizen, volgende maand kan het hier overdag 34 graden zijn.
In de avond eet ik met Nettie, Henk en Koen. Daar stik ik bijna in mijn eten van het lachen terwijl bij Koen de tranen letterlijk over zijn wangen biggelen. Lachen is blijkbaar echt gezond, want wij vieren hebben deze maand nog altijd geen kwaaltjes gehad. In de groep hebben snotneuzen, aanhoudende hoestbuien, hoofdpijn, buikgriep en soms wat aanstelleritus geheerst. Maar ik klop het maar af, want we hebben nog vijf en een halve dag te gaan....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 9562

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 September 2015 - 06 Oktober 2015

Rondreis Australië

Landen bezocht: