Dag 24: Beechworth Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu Dag 24: Beechworth Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marion Schut - WaarBenJij.nu

Dag 24: Beechworth Canberra

Door: 420 km

Blijf op de hoogte en volg Marion

06 Oktober 2015 | Australië, Canberra

Van scrabble, triviant ende verklede Belgen

De laatste dagen zijn we steeds iets later vertrokken (7.30 uur; ja collega's dat vind ik tegenwoordig iets later) maar vandaag gaan we weer om 6.30 uur de bus in, om in Canberra nog wat tijd over te houden om iets te kunnen zien. We zien het historische station van Albury, erg mooi. Ontbijtstop in Holbrook, waar we weer opwarmen in de eerste ochtendzon na een wederom koude start van de dag (4 graden!). Via Tarcutta (winkel- een koffiestop) en Gundagai met zijn verpauperde spoorbruggen komen we in het begin van de middag aan in Canberra. Canberra is de hoofdstad van Australië maar is stukken kleiner dan Melbourne en Sydney. Het is een compromishoofdstad (mooi woord voor scrabble) omdat zowel Melbourne als Sydney hoofdstad wilden zijn maar er niet uitkwamen. Canberra betekent in de taal van de aboriginals ontmoetingsplaats.Tot zover deze triviantfeitjes , speciaal voor S.v.G uit S.
We bezoeken het imposante War Memorial gebouw en lunchen in de tuin. We wandelen door het oude en nieuwe Parlementsgebouw en zien de buitenlandse ambassades. Koen heeft de lachers op zijn hand als hij in het oude Parlementsgebouw ineens verkleed als rechter (met pruik en al) verschijnt. Zijn zonnebril met de vlag van Australië erop, zijn vaalbruine afritsbroek en zijn wandelschoenen die onder de veel te korte zwarte pij uitsteken, maken het af. De foto van de dag is weer gemaakt!
Einde dag komen we bij het hotel aan. We eten die avond met zijn tienen in een Chinees restaurant, aan een grote ronde tafel met in het midden een draaiplateau. De gesprekken gaan al over de terugreis en over de hoogtepunten van de reis van iedereen. Maar ook over wat nog gaat komen; de Blue Mountains en Sydney!